Water saai, toch meer drinken? Hiermee lukt het misschien wél.

Genieten jullie ook zo van dat eerste zonnetje? Eindelijk kunnen de lange broeken ingeruild worden voor vrolijke rokjes en teenslippers. En kunnen de winter blues opkrassen voor een meer sunshiny state of mind. Mij hoor je niet klagen!

Met zo’n zomerse temperaturen is het natuurlijk wel belangrijk dat je genoeg drinkt. Ik las ergens dat 1 op de 3 mensen te weinig zou drinken. Daar verschiet ik niet echt van. Ik vind het zelf ook behoorlijk lastig om genoeg te drinken, zeker op drukke dagen. Maar daar heb ik deze tips & tricks op gevonden.

 

1. Pimp je water

Een schijfje limoen, pompelmoes en appelsien of een paar muntblaadjes: water pimpen kost echt niet veel moeite. Voor de beste smaak laat je ’t wel best een nachtje trekken. Wil je ’t echt heel gemakkelijk? Evian bracht water met Fruits & Plants op de markt. De roze met grape en rose is mijn topfavoriet. Alleen al voor het flesje, tsss.

2. Thee is ook water

Neem bij voorkeur kruidenthee, dat is gezonder. Ook hierin heb je heel lekkere smaakjes zoals pepermunt, zoethout en mixen zoals Ginger Lemon van Yogi Tea. Geen zin om het extra warm te krijgen: laat de thee afkoelen en drink het als ijsthee, eventueel met wat stevia erbij.

3. Het nieuwe water

Heb je al eens een plantaardige water geprobeerd? Denk aan het sap van een boom of plant zoals esdoornwater, cactuswater, kokoswater, enz. Check wel even of er geen toegevoegde suikers of bewaarmiddelen aan zijn toegevoegd, en je hebt een dorstlesser met een extra. Je moet er wel voor zijn. Zo ben ik persoonlijk niet zo’n fan van puur kokoswater, maar vind ik esdoornwater verrassend lekker.

4. Eet meer water

Ja, je leest het goed. Water kan je ook eten. Zo heb je ook het vocht binnen, denk ik dan. Groente en fruit die veel vocht bevatten zijn komkommer (97%), ijsbergsla (96%), tomaat (95%), courgette (95%), watermeloen (92%) en grapefruit (91%).

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *